sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Butterfly cookies

Here you can find the recipe in english: Homemade oreos
Suomenkielinen ohje (myös mitat muutettu): Täytekeksit

Halusin tehdä nimenomaan suklaakeksejä vaniljan makuisella täytteellä. Dominoita oon tietty syöny koko pienen ikäni ja Oreoihin tutustuin n. neljä vuotta sitten. Dominojen ja Oreoiden tavallisten keksien maussa ei oo niin suuria eroja ja Dominot on mun mielestä ehkä parempia. Vaikka Oreoiden tavalliset keksit ei mun makuhermoja paljo villinny, niin ne maitosuklaa ja valkosuklaa päällysteiset on tuotu jostain taivaasta*. Herkullisimpia keksejä ikinä!
* Ruotsista ja Kreikasta oon niitä saanu. Lontoossa maistoin tavallisia.
Myydäänkö Oreoita nykyään Suomessa?


Mietin ennen kun alotin, että lehteileekö tää taikina paljonkin kaulitessa, mutta siitä ei ollu juuri ongelmaa. Paistaminen onnistu hyvin eikä keksit juurikaan kohonnu. Pidin keksejä uunissa enemmän kuin 8 minuuttia, koska mielestäni näiden piti olla kovia ja rapeita, ehkä n. 10 minuuttia riippuen tietysti siitä kuinka paksuja keksisi ovat.


Tavusin vasta kun kaksi keksiä oli syömättä, että kuviankin olisi hyvä ottaa. En siis valinnut niitä valioyksilöitä. Nättejä ne kuitenkin ovat. Kaikki keksit onnistuivat eikä yksikään halkeillut.
Halusin tehdä perhosia pyöreiden sijaan. Tayttäminen oli tietenkin yhtä tuskaa.



Värjäsin täytteen vaaleanpunaiseksi koska se näyttää nätiltä ruskean kanssa. Mansikanmakuista täytettä en kokeillut koska mielestäni mansikkatuomusokeri on oudon makuista. Pullahiiren ohjeessa muuten oli käytetty vaniljasokeria ja minun ohjeessani vanilja-aromia. Olin ihan sattumalta ostanut sitä kuppikakkuja varten aikaisemmin ja tajusin että se sopii näihinkin täydellisesti.

Ei muuten kannata unohtaa taloussokeria täytteestä, koska muuten se on liian pehmeää :D
Näitä tuli aika paljon enemmän kuin 25 kpl. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti